![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/web-banner-narrow_1-1-1024x168.png)
Partnerzy
DARE jest projektem opartym na współpracy 17 partnerów: uczelni akademickich, organizacji społecznych oraz instytucji w praktyce zajmujących się problematyką deradykalizacji. Kraje wchodzące w skład konsorcjum zostały pokazane na mapce, opis partnerów poniżej.
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/DARE-map.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/uk-logo.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/uk-flag.png)
Uniwersytet w Manchesterze
Uniwersytet w Manchesterze może poszczycić się ponad 75-letnią historią w dziedzinie badań naukowych, innowacji i przedsiębiorczości. Uniwersytet zatrudnia ponad 12 000 pracowników, a liczba studentów wynosi prawie 40 000, co czyni go jednym z największych uniwersytetów w Wielkiej Brytanii. Z uczelnią, która w 2016 roku zajęła 35. miejsce w Academic Ranking of World Universities, związanych było 25 laureatów Nagrody Nobla. The School of Social Sciences (SoSS) zatrudnia ponad 180 pracowników akademickich w sześciu dyscyplinach: ekonomii, politologii, socjologii, statystyce społecznej, antropologii społecznej i filozofii. SoSS jest jedną z trzech najlepszych szkół wyższych działających w obszarze nauk społecznych w kraju (obok Oxfordu i London School of Economics) oraz kształci ponad 500 słuchaczy studiów podyplomowych. Badania naukowe prowadzone w SoSS są znane z solidnych podstaw teoretycznych, osadzenia empirycznego, innowacyjnej metodologii oraz istotności dla kształtowania polityki społecznej.
Uniwersytet Anadolu
Uniwersytet Anadolu (AU) został założony w 1982 roku w Eskişehir (Turcja) i dziś cieszy się opinią dynamicznej oraz innowacyjnej instytucji naukowej. To duża jednostka badawcza, promująca uniwersalne wartości akademickie i wyznaczająca nowe kierunki w szkolnictwie wyższym. W ramach AU funkcjonuje 16 wydziałów (z których trzy oferują kształcenie zdalne), 4 szkoły nauk stosowanych, 4 szkoły zawodowe, 9 szkół kształcenia podyplomowego, 25 ośrodków badawczych oraz 15 jednostek badawczo-rozwojowych i aplikacyjnych. Uruchomienie systemu kształcenia na odległość okazało się dużym sukcesem i ugruntowało pozycję AU jako jednostki innowacyjnej; w ramach 3 wydziałów z programów nauki zdalnej korzysta ponad milion studentów. AU zrzesza ponad 1 900 naukowców, posiadających doświadczenie badawcze zdobyte w kraju i za granicą. Pracownicy akademiccy chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami.
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/anadolu-university-logo.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/turkey-flag.jpg)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/cc-logo-poziomy.jpg)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/pl-flag.gif)
Collegium Civitas (CC)
Collegium Civitas jest nowoczesną, niepubliczną szkołą wyższą założoną w 1997 roku w Warszawie. Działa pod auspicjami pięciu instytutów Polskiej Akademii Nauk. Dzięki doświadczeniu i zaangażowaniu założycieli oraz członków kadry naukowej Collegium Civitas zyskało opinię prestiżowej uczelni kształcącej w zakresie stosunków międzynarodowych oraz nauk społecznych i politycznych (w języku polskim i angielskim). Collegium Civitas prowadzi badania naukowe w obszarze nauk społecznych i politycznych. Działania w ramach projektu DARE są realizowane przez badaczy z Centrum Interwencji Socjologicznych (CIS)) oraz Centrum Badań nad Terroryzmem im. Krzysztofa Liedela. W projekcie DARE Collegium Civitas współprowadzi pakiet roboczy nr 3 (Polityka i interwencje w zakresie przeciwdziałania radykalizacji: przegląd i ocena) oraz współpracuje w ramach pakietów roboczych nr 7, 8, 9 i 10.
École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS)
EHESS, założona w 1947 roku, ma status grand établissement. Funkcjonuje na zasadach zbliżonych do szkół doktorskich, kształcąc studentów w zakresie nauk humanistycznych i społecznych. 250 profesorów prowadzi zajęcia dla uczestników studiów magisterskich i doktoranckich oraz seminaria dla absolwentów, poświęcone tematom bezpośrednio związanym z ich własnymi badaniami. Głównym celem EHESS jest promowanie przywództwa w badaniach z naciskiem na interdyscyplinarność. CADIS (Center for Sociological Analysis and Intervention) jest ośrodkiem badawczym, specjalizującym się w dziedzinie socjologii, utworzonym w 1981 roku. Ośrodek ten, afiliowany przy EHESS i CNRS, stworzył program badań charakteryzujący się innowacyjnością teoretyczną i metodologiczną oraz rozwinął nowatorską gałąź sociology of action, z oryginalnym podejściem metodologicznym – interwencję socjologiczną. Zadaniem CADIS jest badanie procesów, które są przyczyną działań społecznych, jak również podmiotowości i zdolności do refleksji aktorów społecznych.
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/logo-ehess.jpg)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/logo-cnrs-1.jpg)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/fr-flag.gif)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/pilar-logo.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/cr-flag.png)
The Institute of Social Sciences Ivo Pilar
The Institute of Social Sciences Ivo Pilar (IPI) jest chorwackim instytutem badawczym. Jego misją jest prowadzenie wysokiej jakości interdyscyplinarnych badań w naukach społecznych i humanistycznych. Działalność IPI jest finansowana z budżetu państwa na poziomie krajowym i regionalnym, z funduszy zatwierdzonych przez Croatian Science Foundation, a także dzięki umowom z organizacjami międzynarodowymi, umowom o wielostronnej i/lub dwustronnej współpracy oraz projektom naukowym. IPI było partnerem w wielu międzynarodowych projektach badawczych, w tym tych wspieranych w ramach UE (np. HORYZONT 2020, FP7, FP6, CPST, ESF), m.in. Promoting Youth Involvement and Social Engagement (PROMISE; 2016–2018); Measuring youth well-being (MYWEB 2014–2016); Memory, Youth, Political Legacy And Civic Engagement (MYPLACE, 2011–2015); European Social Survey (runda 4, runda 5).
Research Unit on Right-Wing Extremism (FORENA)
Research Unit on Right-Wing Extremism (FORENA) to jednostka zlokalizowana na Wydziale Nauk Społecznych i Kulturoznawstwa w Wyższej Szkoły Zawodowej w Düsseldorfie. Założona w 1987 roku, ma długą tradycję w badaniu historii skrajnej prawicy i jej ideologicznych formacji, a także tego, jak i dlaczego jej zwolennicy mogą zwrócić się ku bardziej radykalnemu myśleniu i działaniu. Działanie FOREN-y nie polega na rozpatrywaniu indywidualnych przypadków prawicowego ekstremizmu i rasizmu, ale na analizowaniu ich jako ogólnych problemów z perspektywy teorii społecznych. Najnowsze badania dotyczą wzrostu prawicowego populizmu i antymuzułmańskiego rasizmu w Niemczech i Europie. Ponadto przyglądamy się dynamice ruchów neosalafistycznych i ich wzajemnemu oddziaływaniu z grupami prawicowych ekstremistów.
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/forena-logo.jpg)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/de-flag.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/enarlogo-without-name.jpg)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/be-flag.png)
European Network Against Racism
European Network Against Racism ENAR jest rozległą, paneuropejską siecią antyrasistowskich organizacji pozarządowych, łączącą ogólnoeuropejskie działania na rzecz równości rasowej z ułatwianiem współpracy między organizacjami walczącymi z rasizmem w całej Europie. ENAR to jedyna ogólnoeuropejska sieć, w ramach której organizacje zwalczające różne formy rasizmu mogą wymieniać się informacjami i planować wspólne działania. Organizacja została założona w 1998 roku przez aktywistów z misją osiągnięcia zmian prawnych na poziomie europejskim oraz postępu w kierunku równości rasowej we wszystkich państwach członkowskich UE. Założyciele ENAR przyczynili się do przyjęcia Dyrektywy o Równości Rasowej i Dyrektywy o Równości Zatrudnienia w 2000 roku. Od oficjalnego powołania, ENAR stała się bezpośrednim doradcą instytucji UE w zakresie równości rasowej, zaangażowanym w monitorowanie transpozycji i wdrażania prawodawstwa UE w zakresie równości.
ENAR liczy obecnie 190 członków z 27 państw członkowskich UE. ENAR Europe z siedzibą w Brukseli tworzy sieć organizacji na poziomie europejskim i łączy swoje działanie polityczne z zarządzaniem projektami i działalnością medialną. W ramach projektu DARE, organizacja współprowadzi WP9 (Przeciwdziałanie radykalizacji poprzez dialog) oraz WP10 (Wpływ społeczny, zaangażowanie naukowe i publiczne), wykorzystując swoją rozległą sieć kontaktów do zwiększenia zasięgu i wpływu projektu.
The German Institute on Radicalization (GIRDS)
The German Institute on Radicalization (GIRDS) jest niemiecką inicjatywą badawczą, skupiającą się na teorii i praktyce deradykalizacji i kontrradykalizacji. GIRDS jest niezależną organizacją non-profit. Nie jest związana instytucjonalnie i nie kieruje się żadną polityką partyjną. GIRDS tworzy przejrzystą sieć ekspertów – zarówno ze środowisk zawodowych, jak i akademickich – mającą na celu wspieranie teoretycznego i praktycznego rozwoju metod deradykalizacji, narzędzi ewaluacyjnych i podręczników szkoleniowych.
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/girds-logo-mit-text.jpg)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/de-flag.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/download.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/ne-flag.gif)
Uniwersytet w Lejdzie
Wydział Zarządzania i Spraw Międzynarodowych Uniwersytetu w Lejdzie jest uznanym na całym świecie, akademickim centrum wiedzy na temat globalnego zarządzania, polityki, prawa, socjologii i ekonomii. Dzięki naszym działaniom naukowym przyczyniamy się do szerokiej debaty społeczno-kulturowej. Staramy się działać nie tylko poprzez edukację i badania, ale także w zakresie organizowania licznych wykładów i debat. Mamy przedsiębiorczą kadrę, ciągle poszukującą powiązań z innymi dyscyplinami akademickimi i innowacyjnymi metodami edukacyjnymi.
The Higher School of Economics
The Higher School of Economics (HSE) jest liderem edukacji wyższej w Rosji oraz jedną z wiodących uczelni ekonomicznych i społecznych w Europie Wschodniej i Eurazji. Od momentu powstania w 1992 roku, z instytutu ekonomicznego rozwinęła się w kompleksowy uniwersytet z siedzibą w Moskwie, z oddziałami w Sankt Petersburgu, Niżnym Nowogrodzie i Permie. Nasi wykładowcy, naukowcy i studenci pochodzą z ponad 50 krajów, a studiuje u nas ponad 31 200 studentów.
The Center for Youth Studies (CYS) zostało założone w 2009 roku jako centrum badawcze HSE w Sankt Petersburgu. Obecnie w jego skład wchodzi 22 badaczy. CYS realizuje różne projekty w następujących obszarach studiów nad młodzieżą: subkultury młodzieżowe, zaangażowanie społeczne i polityczne młodzieży, aktywizm; badania międzypokoleniowe i przekazywanie pamięci historycznej; młodzież na rynku pracy; konsumpcja wśród młodzieży; migracje, religia i etniczność; młodzież miejska i wiejska; studia nad więziennictwem; społeczne studia nad ciałem i wiekiem.
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/hse-cys-logo_orig.jpg)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/ru-flag.jpg)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/panteion-logo-1.jpg)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/gr-flag.png)
Uniwersytet Panteion
Uniwersytet Nauk Społecznych i Politycznych Panteion w Atenach jest jednym z największych uniwersytetów publicznych w Grecji. Został założony w 1930 roku przez Stowarzyszenie „Edukacyjne Odrodzenie” pod nazwą Wolna Szkoła Ekonomii Politycznej. Jest piątą najstarszą instytucją szkolnictwa wyższego w Grecji i pierwszą szkołą nauk politycznych. Obecnie na Uniwersytecie Panteion pracuje około 250 nauczycieli akademickich i studiuje 18 500 studentów w 4 szkołach i na 9 wydziałach akademickich oraz w 6 programach studiów podyplomowych (1 500 studentów). Uniwersytet Panteion posiada 3 instytuty badawcze, 18 ośrodków badawczych i 4 laboratoria, w których pracują wysoko wykwalifikowani i doświadczeni pracownicy naukowi, a także słuchacze studiów podyplomowych i doktoranci. Nasza kadra jest zorganizowana w zespoły badawcze, które pod nadzorem i radą wykwalifikowanych profesorów planują, projektują i realizują liczne krajowe i międzynarodowe programy, inicjatywy i działania badawcze przy wsparciu technicznym zapewnionym przez doskonałe zaplecze informatyczne i komputerowe.
Uniwersytet Metropolitalny w Oslo (OsloMet)
Uniwersytet Metropolitalny w Oslo (OsloMet) jest trzecim co do wielkości uniwersytetem w Norwegii, z około 16 000 studentów i 1 850 pracownikami. OsloMet wyróżnia się w skali krajowej ze względu na szeroki zakres programów zawodowych i silny nacisk na przygotowywanie studentów do zawodów, które przyczynią się do dalszego rozwoju w Norwegii i Europie. OsloMet ma wieloletnie doświadczenie w uczestniczeniu w międzynarodowych projektach badawczych, np. pełnienie funkcji koordynatora w projekcie Horyzont 2020 dotyczącym młodych ludzi w Europie.
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/oslomet-logo-cmyk.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/oslomet-signatur-cmyk_orig-1024x214.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/nor-flag.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/uio-a-uiokolon.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/nor-flag.png)
Uniwersytet w Oslo (UiO)
Uniwersytet w Oslo (UiO) został założony w 1811 roku i jest najstarszym i największym uniwersytetem w Norwegii. Liczy 27 000 studentów i 7 000 pracowników. UiO składa się z 8 wydziałów, muzeum statków wikingów, muzeum historycznego, muzeum historii naturalnej i głównej biblioteki. UiO jest zaliczany do 100 najlepszych uniwersytetów na świecie. Jego roczny budżet wynosi 6,6 BNOK, z czego większość jest finansowana przez Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych, a także przez Norweską Radę Badań Naukowych i Komisję Europejską za pośrednictwem programów badawczych.
The Center for Research on Extremism: The Extreme Right, Hate Crime and Political Violence (C-REX) na Uniwersytecie w Oslo jest multidyscyplinarnym ośrodkiem zajmującym się badaniem ekstremizmu prawicowego, przestępstw z nienawiści i przemocy politycznej. C-REX ma charakter interdyscyplinarny, a jego pracownicy są specjalistami w zakresie nauk politycznych, socjologii, antropologii społecznej, religioznawstwa, historii, medioznawstwa, kryminologii, psychologii, prawa, studiów regionalnych i studiów nad pokojem.
Uniwersytet w Sfax
Uniwersytet w Sfax, położony w drugim co do wielkości mieście Tunezji, został założony w 1986 roku. Gromadzi ponad 48 500 studentów, studiujących na 8 wydziałach. Wydział Literatury i Nauk Humanistycznych w Sfax (FLSHS), na którym pracują członkowie zespołu DARE, liczy 6 200 studentów i zatrudnia ponad 110 pracowników akademickich w 7 dyscyplinach, a także jest siedzibą jednego z zaledwie 3 wydziałów socjologicznych w kraju. Wydział promuje aktywne badania społeczne, w których wykorzystywane są zarówno ilościowe, jak i jakościowe metody badawcze. Jest również członkiem uniwersyteckiego centrum szkolenia doktorantów. Badacze biorący udział w projekcie DARE pochodzą z Uniwersytetu w Sfax, a także z Uniwersytetu El Maner (Tunis) oraz współpracują z grupą badawczą ECUMUS (Etat, Culture et Mutations de société). Grupa ta prowadziła szeroko zakrojone badania nad problematyką młodzieży, nierówności społecznych i tożsamości, w tym badania empiryczne współczesnych problemów społecznych, takich jak samobójstwa wśród młodzieży, wykluczenie społeczne młodzieży i kształtowanie się tożsamości salafickiej wśród młodych ludzi.
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/as-267466406596615-1440780368903-l.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/tunisia-flag.gif)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/logo-standard_1.jpg)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/malta-flag.jpg)
The People for Change Foundation
Celem działań The People for Change Foundation jest sprawiedliwe, uczciwe i inkluzywne społeczeństwo, w którym wszyscy członkowie mogą osiągnąć pełnię swych możliwości bez przeszkód wynikających z takich czynników jak: wiek, rasa, kolor skóry, płeć, język, religia, poglądy polityczne lub inne, narodowość, sytuacja materialna, urodzenie lub inny status.
Fundacja działa na styku prawa, polityki i nauk społecznych, dostarczając analiz, które są praktyczne w założeniach i pragmatyczne w rezultatach.
Fundacja została założona w celu wspomożenia wielostronnego procesu współpracy pomiędzy szeregiem interesariuszy i podmiotów – rządowych, pozarządowych i akademickich – aby prowadzić badania w obszarach mających bezpośrednie znaczenie dla jakości naszego życia, a także aby rozwiązywać problemy związane z prawami człowieka poprzez pracę na rzecz zabezpieczenia międzynarodowych i krajowych zobowiązań prawnych i rozwoju.
Uniwersytet Teesside
Na Uniwersytecie Teesside wyjątkowe miejsce wśród obszarów badawczych zajmuje historia. Większość publikacji TEES w dziedzinie historii jest ocenionych jako wiodące na świecie lub doskonałe w skali międzynarodowej. Na Wydziale Historii funkcjonuje Centrum Studiów Faszystowskich, Antyfaszystowskich i Post-Faszystowskich (CFAPS), które koncentruje się na badaniu skrajnej prawicy i jej opozycji. Uniwersytet Teesside był zaangażowany w kilka projektów finansowanych w ramach 7 Programu Ramowego Wspólnoty Europejskiej, a także brał udział w 3 projektach finansowanych z programu Komisji Europejskiej „Zapobieganie i zwalczanie przestępczości”. Uniwersytet Teesside ma również doświadczenie w realizacji projektów z udziałem wielu partnerów, finansowanych ze źródeł krajowych, takich jak brytyjskie rady ds. badań naukowych (w tym konsorcjum badań nad dziedzictwem kulturowym finansowane przez Arts and Humanities Research Council – AHRC), duże organizacje charytatywne, takie jak Joseph Rowntree Foundation, oraz Innovate UK, które finansuje współpracę między organizacjami akademickimi i pozaakademickimi.
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/tu-cmyk.jpg)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/nor-flag.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/ub-logo.png)
![](https://dare-h2020.civitas.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/uk-flag.png)
Uniwersytet w Birmingham
Uniwersytet w Birmingham jest globalnym uniwersytetem, zrzeszającym ponad 33 000 studentów. Założona w 1900 roku uczelnia była pierwszym angielskim uniwersytetem obywatelskim, gdzie studenci ze wszystkich kręgów religijnych i środowisk byli przyjmowani na równych zasadach.
The College of Social Sciences skupia ponad 360 pracowników naukowych z różnych dyscyplin i dziedzin interdyscyplinarnych. Ich praca ma wpływ na wszystkie aspekty funkcjonowania społeczeństwa, zakorzenione w kluczowych dziedzinach biznesu, ekonomii, edukacji, zarządzaniu i socjologii oraz polityce społecznej. jest wiodącym, multidyscyplinarnym zespołem akademickim zaangażowanym w prowadzenie światowej klasy badań naukowych i dydaktyki. Naukowcy próbują dowiedzieć się, w jaki sposób polityka i praktyka mogą przyczynić się do wprowadzenia zmian w życiu ludzi – szczególnie tych, którzy mogą stanąć w obliczu niekorzystnej sytuacji życiowej lub wykluczenia społecznego.
Międzynarodowa Grupa Doradcza (International Advisory Group)
Aby wspierać projekt DARE oraz członków Konsorcjum powołana została Międzynarodowa Grupa Doradcza, w skład której wchodzą:
Sia Anagnostopoulou
Athanasia (Sia) Anagnostopoulou jest zastępcą Ministra Edukacji, Badań Naukowych i Religii oraz profesorem nadzwyczajnym historii na Uniwersytecie Panteion. Była profesorem wizytującym w zakresie nauk społecznych na Uniwersytecie Nowojorskim, Uniwersytecie Cypryjskim oraz w School for Advanced Studies. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z nacjonalizmem w Grecji, Turcji i na Cyprze oraz kolonializmem na Cyprze.
Kalsoom Bashir
Kalsoom Bashir jest dyrektorką Inspire, organizacji walczącej z ekstremizmem i działającej na rzecz poszanowania praw człowieka, której celem jest rozwiązywanie problemów nierówności, z którymi borykają się muzułmanki w Wielkiej Brytanii. Kalsoom była szefową Biura Prewencji w Radzie Miasta Bristol, odpowiedzialną za konsultacje ze społecznościami muzułmańskimi w celu zapobiegania brutalnemu ekstremizmowi oraz realizację projektów, które szerzą edukację w zakresie przeciwstawiania się ekstremizmowi, w tym także wśród kobiet i ludzi młodych. Jest członkiem National Muslim Women’s Advisory, a obecnie jest oddelegowana do policji w Avon i Somerset jako trener regionalny.
Heidi Beirich
Dr Heidi Beirich kieruje Southern Poverty Law Center (SPLC) Intelligence Project, w „jednej z najbardziej szanowanych organizacji przeciw terroryzmowi na świecie” według „National Review”. Jest ekspertem od różnych form ekstremizmu w Stanach Zjednoczonych, w tym białych supremacjonistów, nacjonalistów i ruchów neokonfederackich, a także rasizmu w środowisku akademickim. W ramach SPLC nadzoruje coroczne działania mające na celu zliczanie grup szerzących nienawiść oraz grup antyrządowych. Jest stałym współpracownikiem SPLC przy tworzeniu raportów oraz prelegentem na konferencjach poświęconych ekstremizmom. Posiada doktorat z nauk politycznych, zdobyty w Purdue University.
Jacques Dubucs
Jacques Dubucs jest dyrektorem Departamentu Nauk Humanistycznych i Społecznych w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego we Francji oraz badaczem w Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS) w Paryżu. Kieruje strategiczną grupą roboczą ds. innowacji społecznych i kulturowych w ramach Europejskiego Forum Strategii ds. Infrastruktur Badawczych (ESFRI) przy Radzie Europejskiej. Kluczowym obszarem jego działalności eksperckiej w Ministerstwie Nauki są kwestie związane z bezpieczeństwem wewnętrznym i europejskim, ze szczególnym uwzględnieniem Francji. Interesuje się zastosowaniem podejścia proksemicznego w badaniach (etnografia, wywiady) do podejmowanie decyzji w sferze publicznej.
Fouad Gandoul
Fouad Gandoul jest menedżerem regionalnym w ACV, największym belgijskim związku zawodowym. Posiada tytuł magistra w dziedzinie nauk politycznych oraz prawa publicznego i zarządzania publicznego (VUB). Aktywnie pełni funkcję sędziego w zakresie prawa pracy w sądzie pracy w Hasselt. Jest współzałożycielem EmBem (Empowering Belgian Muslims), organizacji promującej edukację i (samo)zatrudnienie jako sposób na wzmocnienie zaangażowania obywatelskiego społeczności muzułmańskiej w społeczeństwie belgijskim.
Daniela Pisoiu
Dr Daniela Pisoiu jest badaczką w Austriackim Instytucie Spraw Międzynarodowych. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie badawcze w obszarze radykalizacji, ekstremizmu i terroryzmu, w szczególności w odniesieniu do indywidualnych przypadków radykalizacji. Przeprowadziła liczne wywiady z byłymi prawicowymi, islamskimi i lewicowymi ekstremistami; regularnie tworzy dokumenty programowe i raporty oraz doradza niemieckim i austriackim władzom w zakresie zapobiegania radykalizacji i deradykalizacji. Jest członkinią rady nadzorczej stacji „Radikalisierung” przy niemieckim Bundesamt für Migration und Flüchtlinge oraz członkinią zespołu, którego zadaniem jest stworzenie austriackiej narodowej strategii prewencyjnej. Posiada tytuł doktora w zakresie nauk politycznych, zdobyty na Uniwersytecie St Andrews.
Vidhya Ramalingam
Vidhya Ramalingam jest dyrektorką Moonshot CVE – organizacji, która opracowuje innowacyjne metody reagowania na ekstremizm i przemoc w społeczeństwie. Jest pracownikiem naukowym Centrum Migracji, Polityki i Społeczeństwa (COMPAS, Uniwersytet w Oksfordzie), członkiem Niemieckiego Instytutu Badań nad Radykalizacją i Deradykalizacją (GIRDS) oraz członkiem Rady Doradczej Tell MAMA (Ocena ataków antymuzułmańskich). Wcześniej była pracownikiem naukowym ds. skrajnie prawicowych ekstremizmów i nietolerancji w Instytucie Dialogu Strategicznego (ISD) oraz pracownikiem naukowym ds. migracji i społeczności w Instytucie Badań nad Polityką Publiczną (IPPR). W 2014 roku, przy wsparciu KE, rozpoczęła inicjatywę dotyczącą skrajnie prawicowego ekstremizmu w Europie (The FREE Initiative), oferującą wskazówki i edukację online dla praktyków przeciwdziałania ekstremizmowi.
Kelly Simcock
Kelly Simcock jest obecnie dyrektorem programowym w Tim Parry Johnathan Ball Peace Foundation (Wielka Brytania), gdzie kontynuuje swoją pracę w terenie, a także odgrywa strategiczną rolę w rozwoju różnych programów i działań. Miała znaczący udział przy tworzeniu raportu „Rethinking Radicalisation” dla Rady Miasta Manchester. Jest również współprzewodniczącą Grupy Roboczej ds. Młodzieży, Rodzin i Społeczności w ramach Radicalisation Awareness Network (RAN), która promuje zaangażowanie i wzmocnienie pozycji młodzieży, społeczności i rodzin jako kluczowych w zapobieganiu radykalizacji oraz tworzy wskazówki dla praktyków w opracowywaniu strategii deradykalizacji.
Elisabeth Staksrud
Dr Elisabeth Staksrud jest zastępcą przewodniczącego Norweskiego Narodowego Komitetu Etyki Badań w Naukach Społecznych i Humanistycznych (NESH). Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki dzieci i ryzyka w sieci, regulacji i praw, cenzury w sieci oraz zarządzania i etyki badań naukowych. Jest członkiem grupy zarządzającej projektem EU Kids Online, obejmującym 33 kraje (www.eukidsonline.net) i byłym pracownikiem naukowym Harvard Berkman Center. Jej najnowsze publikacje to: Children in the Online World: Risk, Regulation, Rights (Ashgate 2013) oraz Digital Mobbing (Kommuneforlaget 2013). Dr Staksrud jest członkiem podkomitetu ds. etyki.
Poza członkami konsorcjum i Międzynarodową Grupą Doradczą, DARE nawiązuje aktywne partnerstwa z:
Krajowymi Grupami Doradczymi (NSG) w każdym z krajów uczestniczących w projekcie. W skład NSG wchodzą partnerzy wywodzący się ze środowisk akademickich (aby pomóc utrzymać i wzmocnić interdyscyplinarność projektu DARE), organizacji społecznych (aby umożliwić dotarcie do społeczności dotkniętych i zainteresowanych tematyką DARE), praktycy mediów (aby ułatwić szersze rozpowszechnienie kluczowych wniosków płynących z DARE) oraz szereg decydentów politycznych i praktyków (aby włączyć szersze obszary polityki społecznej, na które DARE ma wpływ i które oferują możliwości lepszego radzenia sobie z radykalizacją).
młodymi ludźmi, jako twórcami i późniejszymi użytkownikami wyników badań z projektu DARE. Młodzi ludzie są aktywni w generowaniu wyników badań, jak również są częścią zespołu projektującego interwencje bazujące na wynikach badań DARE.